MAMF: Kada postanete majka, ne zaboravite ženu u sebi

MAMF: Kada postanete majka, ne zaboravite ženu u sebi

Uto, 09. Okt. 2018.


AGENCIJA UX SARAJEVO  i Udruženje K.U.N.S.T. organizirali su u Sarajevu 8. oktobra 2018. godine,   jednodnevnu konferenciju za mame MAMF  u hotelu Courtyard by Marriott. Organizatori su skup okarakterizirali kao priliku da žene vrijeme provedu ugodno i korisno, budu podrška jedna drugoj, da nešto nauče, ali i da se zabave. 


 

Akcent ove konferencije je na majci kao osnovnoj odnosno najvažnijoj ćeliji porodice. Zdrava i sretna majka, znači i sretnu porodicu. Zdrava i sretna obitelj je temelj društva, a  cilj organizatora je da dugoročno brinemo i razgovaramo o temama koje su važne u životu svake žene, o temama važnim za majčinstvo koje jeste dar, ali u isto vrijeme i veliki izazov.  Poslovne žene, aktivistice ali i domaćice razgovarale su  sa stručnjacima raznih profila o problemima i/li dilemama s kojima se suočavaju u funkciji majki.

Konferencija je okupila 110 mama i 18 panelista koji su u okviru 5 panela razgovarali o temama koje su univerzalne  u životu svake žene (zdravlje, pravilna ishrana, redovni medicinski pregledi, radno-pravni odnosi, društveni angažman i humanitarni rad, …ali i o temama koje su privukle najvećim dijelom mlade majke kao što su odgoj djece i mentalno zdravlje.

Na prvom panelu “Zdrava mama” učestvovale su: Marija Hudolin (motherhud.com) majka 4 djece, Vahida Djedović psihoterapeut, Amela O’Reilly nutricionista, Lejla Šebić, fitness trener i prim. dr. Aida Zujović Ajanović, specijalista ginekologije.

Učesnice su istaknule da je sretna mama najbolja mama,  i kada nešto uradimo za sebe ne trebamo osjećati grižnju savjeti. Bitno je razmjenjivati iskustva. Ako se podijeli problem lakše se nađe rješenje. Kada je u pitanju zdravlje  učesnice su iznijele podatke koji su alarmantni a ogledaju se u tome da smo mi  smo prva generacija roditelja gdje su naša djeca bolesnija od nas.. Svako peto dijete u BiH je pretilo. S 2-3 godine razvijaju astme, intolerancije, inzulinske rezistencije kreću s 9-10 godina. Sa svakim zalogajem određujemo hoćemo li imati zdraviju ili bolesniju djecu.

Specijalista ginekologije je istaknula poražavajuću činjenicu da je još uvijek mali  procenat žena koje dolaze na redovne preglede. Vrlo često dolaze kada je već nastao neki problem.

II PANEL

Panel “Mamin poslovni klub” je donio svjedočanstva žena različitih profila koje su veoma uspješne u poslovnom svijetu a koje nastoje balansirati karijeru i porodicu. Bio je ovo emotivan panel u kojem je svaka od učesnica podijelila  izazove s kojima  se suočavale i kao majka, supruga i poslovna žena. Zaključeno je da se žene ne trebaju toliko truditi da budu idealne jer je to nemoguće postići i da podršku trebaju svi.

U istom panelu smo od advokata dobili savjete kako da se žene zaštite kada su u pitanju radno-pravni odnosi, šta učiniti ako nam prijeti otkaz zbog trudnoće i kako aktivnije učestvovati u izradi zakona i pravilnika koji će majku i porodicu bolje zaštititi. Žene se trebaju više animirati da koriste svoja prava.

Učesnici panela “Mom’s business club” bili su: Kristina Miklavčić (Extea) Jovana Marković Vidaković (Avaz grupacija), Bojana Škrobić Omerović (Networks), Erna Šošević (Bizbook), Maja Gerin (Pepetuška) i advokat Rašid Haračić.

III PANEL

Panel “Odgoj djece” je pobudio veliko interesovanje kod mladih mama a učesnice panela su bile dr. Enisa Mulalić, pedijatar i dr. Aida Bikić, dječiji psiholog i Sulfeta Bešić Joldo.

Mame su imale mnogo pitanja a zaključeno je da je važno naučiti djecu da su sve emocije uredu. Ne postoje perfektni roditelji i važno je da analiziramo svoje postupke pred djecom.  Edukacija nikada ne prestaje i kada je zdravlje djece u pitanju uvijek je dobro prvo potražiti pomoć stručnjaka. Ne trebamo sami postavljati  dijagnoze i  tražiti  rješenja na internetu.

IV PANEL

Panel “Majčinstvo i aktivizam” (Jer naš život služi I drugima) nas je podsjetio na važnost humanitarnog rada i služenja zajednici. Učesnice panela: Dalal Midhat, Zlata Gerin Kurić i Maja Talović govorile su o kampanjama na kojima rade, marginaliziranim članovima društva koji ovise o našem angažmanu, predrasudama koje nas okružuju i čestim isprikama da za nešto nemamo vremena.

Naš život služi i drugima i značajno je da aktivno učestvujemo i dajemo svoj doprinos u poboljšanju kvaliteta života svih članova društva.

V PANEL

Panel “Relax, beauty & fashion” je bio završni panel u kojem su učestvovale Aida Cvijetić i Samra Menzilović Ćatić, poznate bh. mame koje imaju veliki broj pratilaca na društvenim mrežama.

Zaključak je da prava ljepota dolazi iznutra ali i da ne trebamo bježati od proizvoda i tretmana koji nam mogu pomoći da budemo  odmorenije, ljepše i zadovoljnije svojim izgledom.

Zaključci sa prve MAMF Konferencije za mame:

  • Majkama je neophodan događaj na kojem će se povezati, razmijeniti iskustva , educirati i zabaviti.
  • Zdrava i sretna majka, znači i sretnu obitelj!
  • Žene se trebaju intelektualno udruživati kako bi se prava majki ali i  porodice generalno podigla na veći nivo. Žene se trebaju više animirati da koriste svoja prava.
  • Ne postoje zabranjene teme, o svemu se mora otvoreno razgovarati.
  • Kada postanete majka, ne zaboravite ženu u sebi.
  • Brak se ne podrazumijeva, ljubav se ne podrazumijeva. Treba razgovarati.
  • Razvijati  svijest o redovnim ginekološkim pregledima od najranije mladosti.
  • Sve se treba planirati, pa i trudnoća.
  • Ne trebamo sami postavljati  dijagnoze i  tražiti  rješenja na internetu.
  • Sa svakim zalogajem određujemo da li ćemo imati zdraviju ili bolesniju djecu.
  • Važno je naučiti djecu da su sve emocije uredu.
  •  Ne postoje perfektni roditelji i važno je da analiziramo svoje postupke pred djecom.
  •  Edukacija nikada ne prestaje.
  • Naš život služi i drugima i značajno je da aktivno učestvujemo i dajemo svoj doprinos u poboljšanju kvaliteta života svih članova društva.
  •  Podršku trebaju svi.

O konferenciji je  izvještavalo 13 medija od čega 5 TV kuća ( BHT1, Pink BH, Face TV, TVSA i Hema TV).

Sponzori MAMF Konferencije za mame bili su: Violeta, Farmasi, Sarajevski kiseljak, Uniqa osiguranje i dm drogerie markt.

© 2020 Mamine dileme
Design by Creative 24/7