Žene i mediji

Žene i mediji

Čet, 31. Okt. 2019.


Dok žene predstavljaju polovinu svjetske populacije, manje od trećine svih govornih likova u filmu čine žene.


Šta odabrati: film, televiziju, radio, časopis ili internet portal? Bez obzira na vaš izbor medija, imali biste šansu da naiđete na stereotipe koji produbljuju spolnu diskriminaciju.

Žene u svim vrstama medija obično su mršave i seksualizirane. Razgovaraju manje od muškaraca. One imaju “manje mišljenja”. A daleko je manje vjerojatno da će  u industriji zabave igrati uloge vodećih ili profesionalnih.

Istraživanja koja su obuhvaćala više od 100 zemalja otkrila su da 46 posto vijesti, u štampi,   na radiju i televiziji, podržavaju rodne stereotipe. Samo 6 posto ističe ravnopravnost spolova. Muškarci i dalje stoje iza kulisa i zauzimaju 73 posto vodećih položaja u upravljanju medijima, pokazala je druga globalna studija koja obuhvaća 522 medijske organizacije širom svijeta. Dok žene predstavljaju polovinu svjetske populacije, manje od trećine svih govornih likova u filmu čine žene. Kibernetsko nasilje je proširilo uznemiravanje i uhođenje  žena i djevojčica u  online svijetu.

Prije 20 godina, 189 država članica UN-a prepoznalo je središnju ulogu medija u prebacivanju rodnih stereotipa koji utječu na način razmišljanja i postupanja. Oni su žene i medije učinili jednim od 12 kritičnih područja Pekinške platforme za djelovanje i pozvali medije svugdje da daju daleko veći doprinos ženskom napretku.

Složili su se da se broj žena u medijima mora povećati, uključujući i u odlučivanju. Treba učiniti više da se žene predstave kao vođe i uzori, te da se odriču stereotipa. Poticanje ženskog osposobljavanja, usvajanje profesionalnih smjernica za smanjenje diskriminacije i uspostavljanje grupa za praćenje medija bili su među mjerama za napredovanje. Uključenost žena u informacijske i komunikacijske tehnologije i medijske mreže, uključujući elektroničke mreže, također je istaknuta kao sredstvo za jačanje ženske uloge u demokratskim procesima.

Od Pekinške konferencije ostvaren je određeni napredak. Postotak žena koje su donosile i prezentirale vijesti povećao se u većini izdanja, a žene su među najaktivnijim korisnicima društvenih medija. No, čak i oprezan pogled na medijske sadržaje pokazuje koliko još treba raditi.

Žene imaju jednako pravo sudjelovati u javnim raspravama, uključujući i medije, te nude uvide i ideje koje se moraju čuti. Svi zaslužuju živjeti oslobođeni tereta štetnih rodnih stereotipa.

Mediji oblikuju naš svijet, ali to čine i žene kao snažni pokretači promjena u svim društvenim područjima. Vrijeme je da mediji odraze tu stvarnost.

© 2019 Mamine dileme
Design by Creative 24/7