Ovo može zvučati smiješno, ali ako se osjećate preplavljeni neprekidnim tempom digitalnih medija i suočavate se s teškoćama u koncentraciji na jedan zadatak ili misao, možda imate “kokice mozak”.

“Kokice mozak” se odnosi na sklonost naše pažnje i fokusa da brzo skaču s jednog na drugi objekt, slično kao što kokice iskaču, rekao je klinički psiholog dr. Daniel Glazer.

“Kokice mozak” nije nov pojam – termin je skovao istraživač sa Univerziteta Washington, David Levy, 2011. godine – ali stručnjaci za mentalno zdravlje dijele nove načine borbe protiv ovog fenomena kako naši životi postaju digitalniji.

Jedno istraživanje je otkrilo da je 62.3% globalne populacije prisutno na društvenim medijima, s prosječnom dnevnom upotrebom prošlog mjeseca od 2 sata i 23 minute.

Psiholog Dannielle Haig je prošle sedmice za Glamour UK rekla da prekomjerno pregledavanje i pretraživanje novih objava, obavijesti, angažmana i oglasa izaziva malo otpuštanje dopamina koje nagrađuje mozak i potiče taj ciklus.

“Vremenom, ova stalna potreba za pažnjom i brzo prebacivanje između zadataka može dovesti do osjećaja mentalne nemirnosti ili ‘skakanja mozga’ kako se bori održati fokus na bilo kojem zadatku u produženom razdoblju”, objasnila je Haig.

Istraživanje Univerziteta Kalifornija u Irvine-u utvrdilo je da se prosječno vrijeme pažnje na bilo kojem ekranu prije prebacivanja na nešto drugo smanjilo s 2.5 minute 2004. godine na 75 sekundi 2012. godine i sada na 47 sekundi.

“Neki ključni aspekti popularnih aplikacija čini se da su posebno prilagođeni raspršavanju pažnje – poput varijabilnih rasporeda nagrada, mikrodoziranja dopamina i namjerno ovisničkih dizajna optimiziranih za maksimiziranje angažmana nad dobrobiti”, rekao je Glazer za Metro.

Konstantna digitalna stimulacija čini se da utječe na performanse mozga. Istraživanja sugeriraju da se neuronski putevi u mozgu “preusmjeravaju ili prilagođavaju kako bi se prilagodili zahtjevima multitaskinga i brze obrade informacija”, kaže Haig, što može doći na štetu sposobnosti “dubokog i promišljenog angažmana s sadržajem, potencijalno utječući na učenje, pamćenje i emocionalnu regulaciju tijekom vremena”.

Ona upozorava da “kokice mozak” može negativno utjecati na socijalne interakcije, strpljenje, emocionalno blagostanje i produktivnost, dok povećava anksioznost i potencijal za sagorijevanje.

Prekomjerno pregledavanje i pretraživanje novih objava, obavijesti, angažmana i oglasa pokreće malo otpuštanje dopamina koje nagrađuje mozak i potiče taj ciklus, kažu stručnjaci.

Istraživanje Univerziteta Kalifornija u Irvine-u utvrdilo je da se prosječno vrijeme pažnje na bilo kojem ekranu prije prebacivanja na nešto drugo smanjilo s 2.5 minute 2004. godine na 75 sekundi 2012. godine i sada na 47 sekundi.

Evo nekih prijedloga koje imaju Haig i Glazer za ublažavanje “kokice mozak”:

  1. Ograničite upotrebu tehnologije na određene trenutke i povremeno se odviknite od digitalnih uređaja kako bi mozak odmorio i napunio se.
  2.  Učestvujte u aktivnostima bez ekrana, poput meditacije, uživanja u prirodi, vježbanja, čitanja i stvaranja umjetnosti.
  3. Pauzirajte kako biste se fokusirali na jedan zadatak i trenirali mozak da ne multitaska cijelo vrijeme.
    Periodično brišite aplikacije kako biste pokušali povratiti kontrolu nad korištenjem društvenih medija.
0 comment
0

You may also like