Kad je u pitanju kupnja automobila, više ne vrijedi ona stara da su žene emocionalni kupci koji mogu mnogo toga zaboraviti zbog, recimo, privlačne boje karoserije. Ne samo da se smanjuje broj muškaraca koji odabiru manualne mjenjače, a povećava broj žena kod istog pitanja, nego ima još zanimljivih zaključaka što se tiče odabira pri kupnji.
Sve više istraživanja kroz zadnjih nekoliko godina ide u prilog tome da moramo pripaziti da nam se ne omakne koji klasičan stereotip vezan za nježniji spol kad se radi o automobilima. Moglo bi se generalizirati i reći da sintagma „žena za volanom“ najprije asocira na nekoga tko sporo vozi, loše parkira i uspije od jednog semafora do drugog nalakirati nokte i napraviti neki od kozmetičkih tretmana lica. Svima je već poznato da se mozgovi razlikuju, što muški od ženskih, što individualno jedni od drugih bez obzira na spol, no neka je uvriježenost da se generalno muškarci bolje snalaze u prostoru. Što donekle objašnjava veću zapaženost lošijeg ženskog parkiranje. Nadalje, zbog testosterona su, najvjerojatnije, muškarci nesigurniji vozači i statistički češći počinitelji prekršaja. Žene više čine sitnije pogreške u vožnji, dok prometna pravila više poštuju i manje uzrokuju prometne nesreće. Dakle, generalno nekih razlika uvijek ima. Što je s odabirom željenog vozila?
Ima i tu razlika, a mogu se svesti ukratko na sljedeće: muškarci su površniji, žene su praktičnije. Zaboravite na ono da su muškarci racionalniji, a žene emocionalnije, možda inače, ali u ovoj temi to uopće nije slučaj. Čak naprotiv. Nemalo iznenađuju podaci da su muškarci u 20 % slučajeva češće nego žene skloniji donijeti odluku o kupnji auta zbog boje karoserije, a u 40 % zbog reputacije same marke. Žene se, za razliku od njih, u 25 % slučajeva više obaziru na potrošnju goriva pri odabiru i u 20 % više na troškove servisa. Tu se ženska pragmatičnost ne zaustavlja, prioritet su im također prostor u autu i prtljažniku, sigurnost i mogućnost boljeg parkiranja, a ne toliko prestiž i performanse.
Muškarci su tradicionalno više zaokupljeni onime što se nudi ispod haube, a i u 20 % više slučajeva uspiju dobiti bolju pogodbu kod prodavatelja. Postoje također usporedbe utječe li stav partnera na kupnju automobila kod različitih spolova. 50 % muškaraca je priznalo da je bilo utjecaja partnera u odluci o kupnji vozila, dok se isto odnosi na 39 % žena. Ah, ti slatki kompromisi. Sjetimo se samo da nemali broj nas bole vratovi od okretanja za luksuzno izgledajućim dvosjedima ili starijim nabrijanim klasicima, a završimo s obiteljskim autom. Ako nas i dalje zbunjuje zaključak da su muškarci skloniji emocionalnim kupnjama završimo ovo s podatkom da je 2012. godine najčešći muški odabir bio Porsche 911, a ženski Volvo S40. Kad smo kod toga, prošlogodišnji najčešći ženski odabir je bio Hyundai Tucson, a muški Nissan GT-R.
Što se tiče samih boja i preferencija po pitanju njih, svježi podaci od ove godine govore opet o razlikama. Muškarci, pored, klasične crne i crvene, sad pojačano biraju narančastu, smeđu i žutu boju. Žene su, pak, ostale vjerne sivim, zlatnim i bež nijansama.
PRVA ŽENA VOZAČ
Manje je poznato da je upravo jedna žena dala početni impuls automobilskoj industriji, kada se 1888. godine odvažila da sjedne za upravljač novokonstruisanog vozila, koje je zbunjenom posmatraču iz tog doba mogao izgledati kao kočija bez konja.
Ta žena bila je Berta Benz, a pomenuto neobično vozilo na tri točka konstruisao je njen suprug Karl Benz, jedan od pionira auto-industrije i osnivač kompanije koja će izroditi jednu od najpoznatijih auto-marki na svetu, „Mercedes-Benz“.
Međutim, Karl je smatrao da još nije vreme da isproba svoj izum u vožnji po putu. Berta je bila suprotnog mišljenja, vjerovala je da je svijet spreman za automobile.
Bez znanja svog muža, odlučila je da isproba novo vozilo na putu od Manhajma do Pforchajma dugom 106 km.
Tokom svog epskog putovanja, Berta, koja je posjedovala zavidno znanje iz mehanike, uspjela je da otkloni više kvarova, a usput je morala da se zaustavi u gradiću Vislohu, kako bi od lokalnog apotekara kupila još goriva za automobil.
Berta na ovom istorijskom putovanju nije bila sama. Pomagali su joj sinovi Ričard (13) i Eugen (15), koji su, između ostalog, bili zaduženi da snadbjevaju motor neophodnom vodom za hlađenje, koja je morala često da se dopunjava.
Izvor: automobili.hr